27 Eylül 2007 Perşembe

30 Temmuz – 4 Ağustos 2007 Göcek-Meis-Göcek

Teknemiz MTM Yatçılık’tan kiraladığımız 2006 model bir Bavaria 33.
Kadromuz 5 kişi. Kaptan-ı derya Ispir, kaptan yardımcısı Oylum, balıkçı Yalın, gizli kaptan Evren ve turistimiz Ozgur. Ankara’dan Göcek’e arabayla gittik ve gece tekneye vardık.Geceden alışverişimizi ettik. Sabah erkenden yola çıkma planımız vardı ama teknede bazı sorunlarla karşılaşınca mecburen sabah tamirciyi beklemek zorunda kaldık. Akülerden biri (servis aküsü) 220Volt’tan şarj olmuyordu. Sorun sabah çözülemedi, zaten yolda 220 Volt’umuz olmayacağından sorunu önemsemedik. GPS’in kablosu kopmuştu, onu da firmadan el GPS’i edinerek hallettik. Tekne brifinginin ardından 11:00’de ancak yola çıkabildik.

Gündüz biraz yelkenle oynayarak akşama doğru Soğuksu Limanı’na gittik (Gemiler Adası’nın biraz doğusunda). Çok kalabalıktı. Asıl korunaklı koya değil de yanındaki koya demir attık. Hava azdı ama açıktan gelen ölü dalgalara maruz kalan teknede uyumak pek kolay olmadı. Hem gece yolculuğu keyfi yaşamak hem de yarınki yolumuz uzun olduğundan geç kalmamak için gece 3:00’te yola çıktık. Sabah 8’e kadar motorla yol aldık, rüzgardan yana şansımız olmadı. Sonradan 1-1.5 saat hafif rüzgardan faydalanmaya çalışarak Patara Kumsalı’na vardık. Pırıl pırıl deniz çok hoşumuza gitti ve durup kahvaltı etmeye kalktık ancak kısa zamanda oyuna geldiğimizi anladık. Kumsaldaki akıntı nedeniyle teknemiz kıyıya paralel durdu ve açıktan gelen kıyıya paralel dalgalar teknemizi hacıyatmaz gibi sallamaya başladı ve kahvaltı etmek şöyle durun zaten uykusunu alamamış tayfanın iyice midesi bulandı. O yüzden kahvaltı faslını kısa keserek sallantıdan kaçmak amacıyla kendimizi pırıl pırıl sulara bıraktık. Su buz gibiydi, plajın kuzeybatısında suya girdik. Belki denize dökülen tatlısu akıntı ile bulunduğumuz yerden geçiyordu. Güneydoğu tarafında o kadar soğuk olmayabilirdi.

Ardından yarı motor yarı yelken Kalkan’a kadar devam ettik ve 12:00 gibi limana yanaştık, ancak o kadar sıcaktı ki gece kalmamaya karar verdik, 3:00 gibi ayrıldık. Kalkan limanında gece kalış 40 YTL, elektrik ve su kullanımı ile + 10’ar YTL. 19:00 gibi Kaş Limanağzı’nda (Fener koyu) demirledik. Limanağzı hem batıya kapalı, hem biraz rüzgar esiyor, hem pırıl pırıl deniz, kıyıdaki kayalar kıç halatı için uygun, çok memnun kaldık kısacası. Gemiler’den Limanağzı’na 4 saati mola 16 saatte varmış olduk.

Sabah Kaş Limanı’na uğrayarak su depomuzu doldurduk ve buzdolabı yeterince iyi soğutmadığından buz aldık. Kaş’ta yanaşma 10 YTL, elektrik ve su +5’er YTL, geceleme +15 YTL. Öğleye doğru Meis’e hareket ettik.

Meis'ten manzaralar

Yarım saatlik bir yolcuğun ardından Meis Limanı’na vardık. Limana girince tam karşıdaki kıyıya restoranın önüne aborda olduk. Restoran sahibi bizi karşılayarak halatımıza yardımcı oldu. Bir saatlik bir şehir turu attık öncelikle. Zaten o kadar küçük bir şehirde daha uzun bir tur atmak da zor. Limanda yürüdük, freeshop’a girdik çıktık (bişey almadık), fenerin olduğu tarafta tepeye çıktık manzara seyrettik, ardından aşağı inip arka sokaklarda biraz dolandık. Evler çok güzel, renkli, sokaklar çiçekli, bakımlı. Sonra Restoran Amca’da ahtapot salatası ve karides yedik, bira içtik. Karidesten memnun kalmadık, çok küçük ve kabuklu olduğundan yemekte zorlandık. Biraları o ısmarladı diğerleri için ise 20 Avro aldı, güleryüzlü bir insandı.

Derya kuzusu bunlar..

Akşama doğru Kalkan’da Yeşilköy Limanı’na vardık, geceyi geçirdik. Ertesi sabah yola koyulup Gemiler’e döndük, 8 saatlik motor seyri yaptık, ne yazık ki rüzgarımız olmadı. Ancak seyir eğlenceli geçti çüm tam bir balık şöleni yaşadık. Patara önlerinde derinliğin 50-90 m. arası seyrettiği bölgede çaparimiz neredeyse hiç boş kalmadı. Daha atıp misinayı boşaltasıya tekrar palamutlar takıldı, bu balıkların bir kısmını da çekerken kaçırdık hatta. Martıları üşüştüğü bir bölge de gördük, herhalde balık zenginliği diye düşündük ama martılar oltaya takılmasın diye çok yanaşmadık. Akşam yemeğini çıkarınca oltayı topladık. İlk gün Dökükbaşı’ndan geçerken ve ikinci gün Kaş açıklarında da akşam yemeğini renklendirecek kadar palamut yakalamıştık. Balıkların boyu her gün biraz daha büyüdü yalnız!

Bu sefer Soğuksu’ya değil direk Gemiler Adası ile plaj arasındaki bölgede demir attık. Çok kalabalıktı, jet-skiler bananalar, sosisler, habire tekneye gelip yiyecek içecek dondurma satamaya çalışan boylar. Hava oldukça sakindi, geceyi de alargada durarak geçirdik. Sabah önce 8:00 gibi Gemiler Adası’na çıktık, tarihi kalıntıları gezdik, fotoğraflar çektik. 5. yüzyıldan kalma kiliseler. O zamanlar adalar kutsal sayılıyormuş ve kiliseler de bu yüzden adalara yapılıyormuş. Gemiler Adası’nda beş kilise var.

Gemiler Adası kalıntılarından..

Saat 10:00 gibi turlar gelmeye başladı biz de demir alıp ayrıldık. Yalnız seyrin başından beri geçen sürede servis akümüz giderek kötüleşti ve motorla da kendini şarj etmemeye başladı. Daha önce karşılaştığımız buzdolabı sorununa ek olarak artık ırgat da çalışmaz hale geldi ve demiri zor aldık. Tekneyi sabah teslim edeceğimizden akşam Göcek’e dönmek istemedik. Demir atmaya da çekindiğimizden Taşyaka koyuna giredek iskeleye yanaşmaya karar verdik. Akşama kadar Göcek Körfezi içinde yelken yaptık ve körfezin nasıl rüzgarsızlığın içinde rüzgar havuzu yarttığına bir kez daha şahit olduk. Guletleri yelken açmış görmek de ayrı bir zevkti.

Taşyaka çok güzel, ağaçların arasında denize girilen bir yer. Yan teknede kalan denizci değil eğlenceci tiplerden biraz rahatsız olduysak da rahat bir gece geçirdik. Kalma parası istemediler diye restorandan alışveriş edelim dedik ancak iki tabak kalamar için 40 YTL verince pişman olduk, yine aynı hasaba geldi :)

Taşyaka.

Taşyaka aynı zamanda Bedri Rahmi koyu diye de geçer. Burada ilk mavi yolculukları düzenleyenlerden Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Azra Erhat'ın kayalara yaptığı resimler de bulunur. Sabah tekneyi erken teslim edeceğimizden bu sefer uğrayamadık bu eserlere. Port Göcek'e girmeden mazot iskelesine uğrayıp mazot aldık, sezon için sabah 8:00’de açılıyor. İskelede kimse yoksa kanal 72’den Club Marina’yı anons ederek çağırabilirsiniz. Motorun çalıştığı saat başına 2 litre mazot tüketmişiz. Rölanti ve seyirde gitiğimiz zamanların ortalaması, halbuki bize 4 litredir diye bilgi verilmişti ama o herhalde tam gaza yakın bir tüketimde olabilir.

Sonuç olarak, yazdı, sıcaktı ama oldukça da keyif aldık. O sıcakta karada, limanda olmak hiç çekilmiyor, gündüz hep denizde yelken veya motorla yol alıyor olmak lazım. Bu bağlamda yazın gece seyri de anlamsız çünkü gündüz bir yere demir atmak başlı başına bir işkence. Ama sıcakta denize girmesi de çok keyifli, insanın çıkası gelmiyor.

Not: Bu yazının bir kopyasını Turkishwaters.com'a da koydum.