2 Şubat 2009 Pazartesi

Vendée Globe

Eveeet, 2008-2009 Vendée Globe yarışması da 84 günün ardından birincisini ilan etti. http://www.vendeeglobe.org/en. Teknik arıza nedeniyle yarışa iki gün geç başlayan Fransız Michel Desjoyeaux açık ara birinci bitirdi. 80 günde devrialem oldu bir nevi. Yarışın başından beri bişeyler yazayım istiyorum anca kısmet oldu. Çok fantastik bir yarış olmasının yanısıra, websitesi de güzel, teknelerin güncel pozisyonları, hava durumları aktarılıyor, son tekne varana kadar da bu bilgilendirme devam eder. Haberler ve videolar da var. Kırılan direkler, alabora olmalar, deniz memelisine veya başka cisme çarpıp salmasız ya da dümensiz kalmalar.. v.b.

Daha önce bu blogda bahsettiğim Derek Lundy tarafından yazılmış Tanrı’nın Terk Ettiği Deniz bu yarışın 1996 yılında yapılanını anlatıyordu ve kanımca çok güzel bir kitap. Şu sıralar da Peter Nichols’ün Çılgın Bir Yolculuk adlı kitabını okuyorum. Bu kitap da ilk ‘tek kişilik, durmadan, yardım almadan dünyayı dolaşma’ yarışını anlatıyor. 1968-1969’da İngiltere’de Sunday Times gazetesinin düzenlediği Golden Globe yarışını. Bugünkü endüstriyelleşmiş yarışmaların aksine, psikolojik olarak çok farklı motivasyona sahip dokuz kişinin katıldığı yarışta intihar edenden tutun da yarışı bırakıp dünyanın etrafında birden fazla tur atana kadar değişik insanlar varmış. Oldukça keyif alıyorum kitabı okurken.

Bununla beraber Volvo Ocean Race’in de internetten oynanabildiğini öğrendim. Yarışla eş zamanlı olarak yarıştaki hava şartları ile oynanabiliyormuş. Bunu bir araştıracağım. Hava durumuna göre taktik belirleme kısmı çok çekici geliyor. Beraber kaydolup birbirimizle de yarışabiliriz, meteoroloji bilgimiz de artar :)

8 yorum:

  1. Oyun harikaymis, WILUSA adli teknemle kaydolup ben de oynamaya basladim. Yalin sen de kaydolduysan birbirimizi ekleyelim kapisalim

    YanıtlaSil
  2. hakkaten oyun harika'ymis. ben de Wilusa-2 adli teknemle yarisa Tavyan'in kuzeyinde katilmis bulunmaktayim. 6 know SSE ruzgariyla geniz apazda asitmerik balonumla Mustafa kaptani takipteyim.

    Bu arada Mustafa'yla birbirimizden bagimsiz olarak ayni ismi dusunmus oldugumuzu da dip not olarak dusmek isterim.

    Yalin'cim Golden Globe yarisina katilan, Cape Horn'u dondukten sonra Avrupa'ya donmeyi icine sindiremeyen ve durmadan ikinci turu atmaya karar veren Bernard Moitessier'in yolculugunu anlattigi Uzun Yol (the long way) adli kitabini tavsiye ederim. Moitessier Umit Burnunu ve Hint Okyanusu'nu ikinci defa gectikten sonra bir kac defa bros yiyip Joshua'yla kuzeye Tahiti'ye donmus, orada 10 aylik yolculugunu tamamlamis. Muthis bir yolculuk!

    YanıtlaSil
  3. -Kaydoldum oyuna, teknemin adi Appa1. Ben de sizi eklemeyi deneyecegim simdi. Beni de Cin Denizi'nde bir yere koydu, Rank'imi ne 66000'inci yapti, halihazirda yarismakta olanlarin ortalarinda (arithmetic mean) bir yere yerlestirdi galiba, ne dersiniz?
    -Bazi ozellikleri parayla satiyormus yalniz, iyice kaptirip para da odemekten korkuyorum :)
    -Bu arada siz ben bloga yazi koyar koymaz nasil baktiniz hemen? Size haber veren RSS tarzi seyler mi kurdunuz?
    -Caglar tavsiyenle 'Uzun Yol'u okunacaklar listesine koyuyorum. Turkce cevirisi yok sanirim. Ama ingilizcesinden denerim olmadi. Zamaninda gaza gelip Joshua Scolum'un kitabini almistim ama bir turlu kaptirip okuyamadim, dil faktoru yuzunden mi bilemedim.
    -Sevgi,saygi

    YanıtlaSil
  4. YAlin benim 12 mil onumde baslamisin nasil oluyor yav. Gerci dun gece uyurken ruzgar donmus ondan hiz kaybetmis olabilirim. Neyse 3 puanlik sistemde 12 mil kapanmiyacak bi fark degil. Caglarcim bir an once balonu indirip tramola atman lazim yoksa japonyaya cikacan

    Ben rss falan kurmadim ama hergun bakiyorum bloga.

    Hem Joshua Slocum'un hem de Bernardin kitaplarini okudum, ikisi de okudugum en iyi kitaplar arasinda. Slocum daha cok edebi kaygilarla yazmis, hicbiryerde de ben dunyayi dolasan ilk adamim suyum buyum diye kendini ovmuyor, gayet alcakgonullu ve esprili bir kitap. Bernard ise muthis heyecanli, modern cemiyet vs. doga ikilemi kitapta hakim. Odul, yaris bunlar onemsizdir diyor bu duygularla mucadele ediyor yol boyunca. Slocum ise tamamen bu tip ikilemlerden bagimsiz, daha pragmatik bakiyor olaya (amerikali nasil olsa)...

    YanıtlaSil
  5. Yeni kaydolani sona koymuyorlar iste, bir hesap kitap kasmis adamlar. Eger vasat bir yaris cikarirsak bizden iki gun sonra kaydolan adam da bizimle ayni yerde baslayacak. Neyse onemi yok tabi. Besinci ayakta hepberaber baslariz biraz daha heyecanli olur. Tutorial'inda yelkenlerle ilgili bazi teknik bilgiler de var gercek hayatin eslenigi, fena degil bakalim oyun, bi sure oyalar bizi :)
    Bu arada Wilusa ne ki abi, ikiniz de birbirinizden bagimsiz dusunmussunuz bu ismi?

    YanıtlaSil
  6. Wilusa, Troya'nin Hitit kaynaklarinda gecen ismi. Iki sene once bizim klupten vatandaslarla bir yelken sirasinda muhabbet donuyordu ne ismi koyarsin diye teknen olsa, ben de Wilusa koyarim demistim. tey tey tey...

    ben de hemen her gun bakiyom blog'a. doktora boyle bir sey.

    bu arada mesela seni benim onume koymuslar yalin'cim. Benim asimetrik balonla orsa seyri yapmaya kalkistigim dusunulurse, gercekten yeni gelenleri vasat bir yere koyuyorlar demektir.

    YanıtlaSil
  7. yalin bende cay bitiyor. mustafa'ya dedim ama mustafa'ya yetisemeyecem herhalde. sende varsa bi yanasayim alayim senden. caysiz cekilmiyor bu yol yav.

    YanıtlaSil
  8. Gencler geride kaldiniz yav... Bu code zero hafif ruzgar apaz seyirlerde cok ise yariyor kullanmamazlik etmeyin.

    YanıtlaSil