19 Ekim 2009 Pazartesi

Clipper Ventures: Haydi okyanus yarışına!

Herşey, bir derginin bir satırında biri hakkında 'Clipper Round the World yarışı eğitmenliği yapıyor' denmesi ile başladı. Ve olaylar gelişti :)

Sir Robin Knox-Johnston'ın kurduğu bir firma imiş bu Clipper Ventures. Firmanın yaptığı esas iş dünya etrafında yapılan yarışlar organize etmek anladığım kadarıyla. Kendi adıyla düzenlediği bir yarış ise Clipper Round the World yarışı. Etaplar halinde düzenlenen ve dünyayı dolaşan bu yarış yaklaşık bir yıl sürüyor. Bir nevi, adı fazla duyulmamış bir Volvo Ocean Race diyelim. Benim ilgimi çeken kısmı ise bu yarışa katılmak için bilmem ne kadar tecrübeli yarışçı olmak gerekmiyor, hatta doğru dürüst bir yelken tecrübesi bile gerekmiyor! Vallahi sayfalarında öyle yazıyor.. Yarışa dahil olmak için bir başvuru paketi isteyin diyor. Ben de öyle yaptım :) Henüz paket elime ulaşmadığından daha fazla bilgi edinemedim, o yuzden bundan sonra yazacaklarım tahmine dayalı.

Şimdi işin esası paraya dayanıyor yine. Katılımcılar para ödeyerek yarışıyor olmalı ki firma para kazansın. Artı, katılım sayfasında da belirttiği üzere katılımcılar eğitime tabi tutuluyor. Tabi bu eğitimin de anlamlı bir fiyata verildiğini tahmin etmek zor değil. Ama İngiltere bazlı RYA sertifikasyon sistemi ile bir bağlantısı var, yani verilen eğitimin genel geçerliliği var denilebilir. Özetle, para karşılığı bile olsa böyle bir eğitim ve tecrübe yaşamak çok güzel olurdu. Şu anda belki hiçbirimiz buna ne para ne zaman ayıracak durumdayız ama aklımızın bir köşesinde bulunsun derim ;-)

Asıl yapacağım yarış teklifi ise şu: 2009-2010 yarışı bir ay önce başlamış ve devam ediyor. Tıpkı VOR gibi internetten oynanabiliyor, hem de aynı arayüz ile. Eğer gaza gelirseniz yine beraber oynayalım derim. Ne dersiniz?

4 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Aslinda bu yarisa kaydolmustum lakin ilk etabi oynayacak vaktim olmadi. Bundan sonraki etaplari oynayabilirim. Volvodaki Quingdao dan Rioya pasifik gecisi hala aklimda, cok zevkli bir etapti. 27 Ekimde Rio Cape Town etabi basliyor, bol ruzgarli guzel bir etap olacak gibi gorunuyor.

    YanıtlaSil
  3. Ben kaydoldum. Yine Appa1.

    YanıtlaSil
  4. Clipper Round the World yarışı için fiyatlar elime ulaştı. Tahmin edileceği üzere hiç de ucuz değil. Arşivimizde dursun diye paylaşayım dedim:
    - Yarışın bütün etaplarına katılım, öncesindeki eğitim ve giysi kiti ile beraber £39500.
    - Sadece eğitim (3-4 haftalık bir eğitim) ve giysi kiti £3600.
    - Yarışın etap etap fiyatı (ama öncesinde eğitim ve giysi kiti zorunlu): Leg1 UK-Brasil:£5300, Leg2 Brasil-South Africa:£4300, Leg3 South Africa-Western Australia:£5300, Leg4 Western Australia-Eastern Australia:£5300, Leg5 Eastern Australia-China:£4800, Leg6 China-USA West Coast:$4300, Leg7 USA West Coast-Panama-USA East Coast:£4800, Leg8 USA East Coast-UK:£5300.

    YanıtlaSil